Svar till anonym

du som frågade vad mitt målbmi var, här kommer svaret:

När jag började min behandling, hade jag ett väldigt lågt bmi. Jag och min dåvarande behandlare kom fram till att när min kropp börjar må bra igen = när min mens kommer tillbaka och när värdena (som var sjukt dåliga) blir bättre - DÅ kan vi börja prata om ett målbmi. I sommras kom den största kampen, då jag inte gick på dagvård längre(uppehåll under sommaren), utan hade eget ansvar över mat, träningsförbud och allt som hör till. Jag kan säga att om inte min familj hade funnits där som dom gjort hela tiden så hade jag inte varit här jag är idag, normalvikt.

Sen att jag vantrivs i den kroppen jag har nu - det är något jag måste jobba med och försöka acceptera.
Att det faktiskt är såhär jag ska se ut, det får mig att må illa mesta dels. MEN, jag har även insett att man inte kan bli frisk när man är underviktig. Det är inget alternativ enligt mig. Sen att jag, även om jag är normalviktig inte är frisk ännu, det är en annan femma. Det är en sån sne uppfattning folk har när man pratar om ätstörningar, är man inte smal eller underviktig så är man heller inte sjuk? vilken bullshit. Ätstörningar handlar om en sne syn på mat och kropp, oftast. Sen finns det bulimiker som äter, tappar kontrollen, kräks, tränar ihjäl sig eller laxerar - utan att tycka illa om sin kropp..det är inte heller friskt någonstans..

Oj, en lång förklaring. men jag hoppas du fick ditt svar :) mitt målbmi = när kroppen mår bra helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jaa jag förstår (=

2011-02-05 @ 14:34:53
Postat av: Hanna

Jag förstår helt vad du menar. Jag brukar ibland göra gemförelsen.

Att frisk kan man vara vid normalvikt då värdena är bra osv.

Sedan nästa steg är att bli FRI från ätstörningen.

Alla tankar osv vad som rör den



Vikten och blodprov är en bivärkan av sjukdommen och Som annars sitter i huvudet.

Detta är min tólkning av ätstörningar.

Frö jag har också normal vikt. MEn

deffinetivt inte fri.



Sv. Jag var faktist in i affären och handla

chokladkaka och nötter. Så

Det är gjiort,

Ska du göra något speciellt en lördagkväll då?

kramiz

2011-02-05 @ 15:25:17
URL: http://thegirlslife.webblogg.se/
Postat av: Mika

Bra skrivet Petris! :) <3

2011-02-05 @ 15:42:01
URL: http://kampenomettliv.blogg.se/
Postat av: camilla

Taaack :) fast inte kände man sig vidare bra när man skulle upp och äta frukost för hjälp vad det tog emot!



Haha jaa specieltl han där snåle (glömmer alltid hans namn) ove va? han e för bra xD



vad skönt att de e bättre nu iaf, hoppas du haft det bra idag med?

Min gårdag var toppen faktiskt :) låg och kollade på OC typ hela dagen haha :D



Puss fina <3

2011-02-05 @ 17:08:27
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Julia

det var bra förklarat ! :)

2011-02-05 @ 19:27:38
URL: http://somethingyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0