snor, svett och tårar?

.. är väll i princip vad dagen har erbjudit såhär långt.

och i lite längre version(luta er tillbaka, här kommer det en massa bubbel..):

6.30 steg jag upp, trött som attans efter en helnatt med ständig ångest. 
den ville verkligen inte släppa?
en frustrerad Petra skickade paniksms till sin älskade vän,
pratade på msn med sin underbara syster & försökte andas mellan alla tårar tills klockan
slog tre. Då var det drygt 3 timmar kvar tills jag skulle gå upp. hopplöst? ja det kändes så.

 

men jag somnade tillslut. vilket var en frihet. dock så vaknade jag ett par gånger i ren panik,
svettet näst intill rann (men shit, varför låta så dramatisk?! tänker ni då. MEN..MIN DRÖM VAR SJUK!).

en mardröm om simkort?!


kan ni förstå att jag var tröttis? hellyeah.

Iallafall så var det inte så att jag hade behövt gå upp redan vid halv sju eftersom jag skulle vara hos
skolsköterskan kl 10. men jag sa till elin att jag likaväl kunde följa med henne till hennes idrottslektion
och sitta där med henne (sjukisen) istället för att bara sitta hemma och lama.

hopp in i duschen.. och säger elin att hon inte var pigg nog att gå dit (inte så oväntat kanske?)
men då, DÅ gick min värld nästan under. min planering? min PLANEEEERING?:O what to do what-to-do?

25 saker på bara en timme..

1. petris bryter ihop efter frukosten
2. får ångest inför att behöva gå till skolan..själv?
3.
totalvägrar att gå dit
4. mamma försöker allt vad hon har att trösta
5.
bryter ihop ännu mer.
6. tänker inte gå till skolan, aldrig mer.
7. storlip
8. mamma säger att hon följer med mig till skolsköterskan
9. samlar ihop en petris och trycker in oss i bilen
10. kör till skolan..
11. bryter ihop återigen och tycker livet är en hel jäkla röra.
12. skolsköterskan bankar lite vett i huvudet på en förstörd petris
13. mamma gråter
14. petris gråter
15. skolsköterska tröstar
16. känner mig som en barnrumpa.
17. vi kommer på en lösning (läs: skolis)
18. kommer fram till att mamma ska ringa annika & boka möte med henne och skolan
19.
 petris känner sig ivägen
20.
får saker bekräftade (återigen)
21. petris ser en liten liten ljusglimt där framme.. ser ni också den?
22. mamma kör hem mig
23. ringer mitt hjärta, gråter lite till och tillslut kom där tillåmed lite skratt
24. mamma ringer - "nu fikar vi på fribergs och glömmer allt för en stund va?"
25. min mamma är underbar ♥



Kommentarer
Postat av: camilla

Hoppas verkligen att din dag blir bra iallafall :) du är tokduktig sötisen :D blev det någon god fika? :)



Tack :D hade lyckats gå upp 4hg och jag är så glad just nu :D hade nog faktist inte kunnat vara gladare och behandlaren var jätte nöjd med mig hihi..så allt känns toppen.



Vad menar du med att det kan bli negativt? menar du att de typ blir lite hetsätning då när du känner passa på känslor? får du det ofta?

Jaa lika bra att utmana medan man känner sig på topp :D blir det ngåon god mat hemma hos dig idag? :)



haha nää lr så ologiskt:P hade alla fått samma schema så hade man ju inte behövt fundera så mkt liksom..

Ja pappret är dumt haha för just nu änns de som om jag bara fokuserar på att få i mig alla mål i princip men jag vågar aldrig ta något annat än de som står på schemat för att jag är rädd att de blir för mkt..men egentligen kan de väl inte bli för mkt :P



Vad handlade mötet om ?:/skönt att din mamma gick med dig, tycker alltid de e skönt att ha en förälder med när man är på möten :)



Går du i skolan hela dagar och så? eller är du sjukskriven? har du varit det?



Nää inga planer alls för idag, lite tråkigt men nu har jag haft min "utflykt" för idag. Känns helt sjukt egentligen att typ gå till sjukhuset, handla mat eller åka till bibblan kan vara höjdpunkten på en dag. Så ska det inte vara när man är 20 år!!! nu längtar jag tilsl jag kommer upp i bmi så jag år göra sådanna där vardagliga grejer som att gå till stan tex :)



Hoppas du får en bra dag sötaste

Massor med pussar fina <3

2011-01-12 @ 13:39:35
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: mika

Det är bara att kämpa på <3

2011-01-12 @ 14:27:47
URL: http://kampenomettliv.blogg.se/
Postat av: emma

Men uöööhh, vilken start på dagen. :( ääääääckelångest, jag tror ingen sörjer om jag anlitar en yrkesmördare att skjuta ihjäl den?

Eller förresten, jag mördar hellre ångesten själv. Med ett Batmanvapen!!!

Okej, fokus.

Får jag lov att säga att din syster och mamma verkar helt underbara? Ååhh.. förstår att du blev rörd av det Elin skrev. jisses, jag började nästan själv grina.

Det märks att hon verkligen verkligen bryr sig om dig, Petris.



sv: AWW, gluggpetra! :D ser framför mig hur du hoppar omkring som en liten.. älva? hare? sköldpadda? Dock tveksamt om den sista kan hoppa..



JAA, snälla, kidnappa mig och släpa med mig dit! Sen kan du få beställa pasta eller kycklingfajitas till mig för båda såg lika goda ut. och du, glöm inte 1 liter Pepsi Max.. jeez, man måste ha rapat mycket efter den? hahaha



Men seriöst, vilja jävla råttor! :O Hur vågar de ens sno av din (och min, jag har samma problem!) Pepsi?

Skaffa egen, liksom?

UÄÄÄ.



Hur skulle Tovekyckling kunna vara annat än god? mm kyckling.. kul att jag blev sugen på det nu bara för det.. aja snart mellis. Fast ingen kyckling.



PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS! (jag gillar S, som i SUPERWOMAN, höhöhö) <3



2011-01-12 @ 15:43:09
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: Elin

Har du läst full tid i skolan hela tiden, även nu när du varit sjuk?

Och alla 25 saker på listan har du rätt i att göra och tänka, men du förtjänar att slippa det mesta. Du är värd det bästa. UTAN äs.

Men vi delar i alla fall den sista punkten - en underbar mor.

kramar

2011-01-13 @ 11:49:15
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0