Somna tidigt?

Nej nej nej. eller? hur bra går det för mig egentligen?
jag har ingen rutin på något i mitt liv just nu.

Sömnen?
yeahright jag somnar aldrig innan 4 utan sömntablett iallafall.
Tacka vetjag att jag fick nya sömnisar efter VPM.

Medicinen? Funkar inte alls. Jag fick ökad dos idag av min läkare iallafall så jag hoppas
verkligen att den gör verkan snart så jag får livslusten tillbaka & blir Petra igen.

Maten? funkar la sisådär om jag ska vara ärlig. Men jag försöker, det gör jag hela tiden. 
Men det är svårt, jobbigt och jag blir äcklad av mig själv så fort det blir minsta fel.

Skolan? fyfan säger jag bara, det gör ont i hela mig av att behöva gå dit.
Det är som att vara i en mardröm så fort jag kommer in genom skolentrén. Luften där inne kväver mig.
Jag fattar inte hur alla lärare kan vara så snälla mot mig. Visst jag försöker, men resten skiter jag i.
Jag är född misslyckad när det gäller skolan och vad som hör där till.

Det är en jävla tur att jag har en skolsköterska som bryr sig så mycket om mig.
Som säger "PETRA! vad kul det är att se dig!" - VARJE gång jag kommer till henne.
Sen att ha en mentor som är snäll, men så oförstående.. det gör mig förvirrad.
Sen att min rektor förstår mig, det blir jag lika förvånad över efter varje samtal jag haft med henne.

Ser ni logiken? Inte jag.

Jag har personer som gör allt för att jag ska gå dit, för att jag ska må bra och för att det ska fungera för mig.
Men vad gör jag? Misslyckas, åter igen och igen. Jag vill ju bara få det överstökat så jag kan flytta ifrån dethär landet en gång för alla. Lämna allt bakom mig och starta ett nytt liv.

I juni tar min tvillingsyster och även mina bästa vänner studenten.
Jag kommer gråta floder när jag ser dom springa ut.
"Det där kunde ha varit jag"

trots att jag förhoppningsvis bara har drygt ett år kvar i skolan så kommer det ta hårt att det inte är jag. där. då.

Hemma? är det kaos var och varannan helg. inga jätte detaljer om det. men jag är så trött på att det inte kan få vara bra lite oftare. att det kommer saker som upprepas hela tiden och att ingenting förändras till det bättre.

Tjoflöjt vad negativt allt blev.

 Tur att jag har mina underbara vänner som gör så att jag kan andas lite lättare ♥












Kommentarer
Postat av: Julia

Åå fina då.

Fattar hur du känner..

men jag tror på dig och vet att du kommer fixa det !

Klart de kommer vara jobbigt att se dem ta studenten ! men ett år är inte mycket det fixar du !

styrka <3

2011-03-15 @ 07:21:26
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: Julia

sv:

Jag hinner ..

Aaa det är nog sant :)



ska du säga fina petra! <3

2011-03-15 @ 07:30:11
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: Tove

men älskade vän.. jag saknar dig enormt också, och JA.. telefondejt nu i veckan!!



Du.. det här lät ju inge vidare.. men så är det ju, du är trött och du blir uppgiven, då är det klart att inget känns bra. Det blir lite dominoeffekt tror jag, men visst, det är ju faktiskt bara skit ibland, och det är okej. Fast tänk på allt bra du har, du har en fin familj, världens roligaste tvillingsyster, en super denise, ett fint hus, pengar så du kan köpa godis och god mat, du går trots allt i tvåan, vilket innebär att du bara har ett år kvar sen, sen kan du välja precis vad du ska göra med livet.



Stressa inte upp dig för mycket, tänk på dig själv. Det är okej att skolan blir lidande, men se till att klara skiten så du slipper gå om igen - men bara för din egen skull.



Och hemma, där har jag ingen bättre läsning än till att PRATA: speak it out.. Inget händer om du bara blir ledsen.. du måste ju visa. Eller, kanske har jag fel.



Tänker på dig varje dag bästus, önskar så att jag kunde fixa till saker för dig.. men det är svårt, allt jag kan göra är sånt här. Men snart ska vi ju ses, jag längtar. PUSSER <3 <3 <3

2011-03-15 @ 07:34:46
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: deniiise :)

Vännen, i juni när de flesta tar studenten ska vi skrika och tjoa lika mycket som dem och vara så himla himla glada och endast glada för deras skull. Och sen hela nästa läsår ska vi reta dem för att vi har i princip den bästa dagen i våra liv kvar medan dem måste jobba, tihih. 2012, är året vi blir fria, VI TVÅ TILLSAMMANS mitt hjärtat. Får man säga att jag är glad att du gått om? Nej klart jag inte är det men jagär överlycklig för att du tar studenten samtidigt som mig och jag får fira det med dig!

Upp med munnen & torka tårarna nu gör vi det bästa och endast det bästa av denna situationen, okej?



Puss på dig älskade vännen <3

2011-03-15 @ 09:27:39
URL: http://flikkand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0