.

och där gick det försöket åt skogen.. Jag duger inte till något. Jag är ingen bra dotter. Enligt min far hade jag lovat att tvätta bilen idag för att jag fick låna den i lördags. Han kan inbilla sig hur mycket som helst. Men ursäkta? Jag orkar inte ens diskutera det. Jag har inte lovat någonting men jag erbjöd mig att tvätta den i veckan och tänkte göra det imorgon. Det dög inte tydligen. Just nu är jag jääääävligt trött på att allting alltid ska vara på hans vilkor. Allting. Alltid.

Ingen bryr sig om en strumpa ligger på fel ställe som han gör
Ingen bryr sig om det går en dag utan att vi dammsugar lägenheten som han gör
Ingen bryr sig om det står ett glas i diskhon som han gör
Ingen bryr sig om teven är på om man råkar somna till som han gör.

 Varför inte bara öppna öronen någon gång och lyssna för engångsskull? Bry sig om viktigare saker? Anpassa sig lite kanske?

synd att du är världensbästa annars...♥


Kommentarer
Postat av: Tove

du är bäst petra, och du är världens snällaste. det känns alltid som att du försöker vara alla till lags och göra det bästa av situationen. det sista jag skulle beskriva dig som är lat och egoistisk, bara så du vet.



din pappa är lite pedantisk, och du lyckas stå ut med det. jag hade nog blivit hysterisk och vägrat prata med honom i en vecka - du erbjuder dig att tvätta bilen. världens sämsta dotter? nej. inte ens otrevliga jag är det, man har rätt till vad man vill, det gäller en biltvätt - inte .. nåt annat. men jag förstår, som alltid <3



puss



anv: hallon

lösen: jordgubbe

2011-11-28 @ 16:51:49
URL: http://flavigry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0