festligt

hej hopp mina kära vänner!

hur mårs det idag? har ni haft en bra start på veckan?

jag vet att jag är fullkommligt urusel på att kommentera era fina bloggar för tillfället..
sorry for that! men ska jag vara ärlig så lever jag livet. som om det inte finns någon
morgon dag.. typ. eller inte, men kunde vart! livet är iallafall en ren och skär
berg-å-dal-bana. men vem har sagt att det ska vara lätt?

jag tycker jag kämpar på som tusan (och JA. när till å med jag själv säger det så måste det ligga något i det..) ångesten är skyhög förtillfället. men för varje dag som går med utmaningar hela tiden så blir den faktiskt mindre. visst har jag en hel hög på den "förbjudna listan" kvar att ta itu med. Det tänker jag göra en vacker dag också, för jag anser att en frisk människa inte fifflar med någon tjottahejsig förbjuden lista?! NEJP.

och ska jag vara ärlig så har denhär helgen varit avskyvärd blandat med det bästa som hänt mig på länge.
jag har levt..

under vissa förhållningar.

jag har festat mig igenom helgen, haft jävligt kul men med helt fel syfte.
att döva ångest med alkohol, det är fan så INTE OKEJ som det kan vara.

jag skämms. samtidigt som jag inte ångrar det. jag har inte bara dövt min ångest utan "vågat" utmana mig igenom hela helgen. jag åt julbord med min familj bland en miljon andra människor, jag har spontanätit godis,
chips och ostbågar. något som inte ens fanns på kartan för ett halv år sedan. DOCK. vet jag inte om jag hade
kunnat göra det utan alkohol i kroppen. vilket känns förjävligt. jag känner mig rent av misslyckad som inte har
åstadkommit med minsta positivt mer än allmänt bara levt livet lite.

men för att avsluta detta neggoinlägget så kör vi på en bildbomb från helgen.



mitt och lynettes motto= chips ger och större bröst!!

visserligen bara ett par stycken. men tänk er mättnaden efter julbordet.. hujedamej!

förövrigt så fick pappsen ett ryck i lördag och tog upp granen
(plastgran pga. ALLÄRGIHH) och pyntade den så vackert!


Kommentarer
Postat av: deniiise :)

PETRA ! Nu lyssnar du på mig!



Du hade visst klarat allt detta utan alkohol i kroppen! Hade du druckit när vi började kränga godis och chips i helgen kanske, NEJ! Och det behövdes inte för vi vet att vi behöver det, tänk så mycket minus våra kroppar gått på under tiden vi svälte oss, vi förtjänar att frossa nu! Så BORT MED ÅNGETSEN!



Du kan nog aldrig förstå hur mycket du betyder för mig och vilken jäkla förebild du är. Se hur långt du har kommit bara sen vi lärde känna varandra, hallå är det samma person? Nej fy tusan var stolt och glad över det du gjorde i helgen och glöm ångesten.

LIVET ÄR TILL FÖR ATT LEVAS!



Puss på dig finaste älskade bästaste Petra <3

2010-12-13 @ 17:48:30
URL: http://flikkand.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tycker du är otroligt duktig tjejen, fortsätt kämpa på <3 stor styrke kram.

2010-12-13 @ 19:21:57
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Lina

Det var ju jättebra gjort!

chips är ju något av det svåraste jag vet, gott är det men hujedamej, haha :D

Du är supersöt!

Ha en bra dag, kram

2010-12-15 @ 13:52:30
URL: http://babolat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0