Julkonsert + julgris, glögg, rudolf, jungfru maria & julgran

hej på sej!

hur mår er idaget? micket bra micket bra! tihi. nä flåt (petris is flummis..)

Men okej. helgen, har den varit bra? några utmaningar som petris bör veta?
VA? inte? jo KOM IGEN! tell me..

eheh..

aa fast nä. jag får la berätta om min helg och mina utmaningar dåra.
fredagen började lugnt och fint..

  

..alltså!? VAD HÅLLER JAG PÅ MED? HELG? HAHA. OMG (snurresprättpotatisplätt eller vad?!)
och det var inte förrens nu jag insåg att det redan var torsdag (nä jag är inte förvirrad alls vart har du fått det ifrån..? GLÖGGEN kanske?)

okej skärpning på riktigt nu *rättar till slipsen som jag inte har*..
Igår var det onsdag och det kändes som helg eftersom jag åt lördagsgodis.
Efter middagen igår så packade jag in min kära lilla familj i bilen och styrde mot arena hallen!
där vankades det kulturskolans julkonsert! micket trevligt och micket gott med poppe OCH chokelad.
denni!! *hökögon*..

kameran glömdes såklart i la bilus, men som tur(?) var tog ju inte kvällen slut än på läänge.
jag agerade nämligen chaffis åt min kära underbara fina..okej. stopp det räcker petra! syster.
studentfesten here weeeeeee come! fast först mellan landade jag på förfesten hos elins kompis.
och vid halv tolv körde jag dom till galejan där alla julgranar osv. befann sig.

   
en petris                               en elinus (glögg)      en lindus ("jag tror på ett liv efter julen")           

hämtade sen upp en sötnos :$ hihi, busigt :)

och vid tre ringde elin sin PC (privat chaufför aka petra carlstrand) och ville bi hämtad.
efterfest med elin och hennes kompis + deras pluggbok & MAT i vårt kök fram tills klockan
blev fyra. då var det visst bara 2½ timme kvar tills vi skulle upp till skolan. hujedamej!
Jag har soooovit med öppna ögon idag genom hela skoldagen.. som visserligen bara varade
till 11. fast sen kom min mentor helt random med ett kuvert till mig på sista lektionen jag hade.
*knirrknarrrivsliiiiit* (jätte diskret) öppnade jag det. ÅH men tack kära mentor att jag har fått en
tid hos skolsyster om FEM MINUTER -.- du kunde inte förvarnat eller så? nehejda här ska det vara
spontanbesök utan minsta förberedelse. (panik panik panik, väga? mäta? prata?)

men ja. det var ju inte så farligt som jag hade tänkt mig. hon ville mest bara stämma av hur jag
tycker allt funkar med skolan, villan och allt annat som vi pratat om några gånger innan jag slutade
skolan & började dgv. Hon är faktiskt väldig bra att prata med, om allt. hon förstår mig så himla bra.
så. det kändes jätte skönt.

  
mina nya kära skossor har vi här ja. AJ LAJK DÄM!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0