Jag hjärta dig

 

tvillingsyster. jag har länge tänkt skriva ett inlägg bara till DIG. det minsta jag kan göra för dig är att förklara
hur mycket du betyder för mig och hur värdefull du är. och jag vet inte vart jag ska börja efter allt vi har gjort
och varit med om tillsammans. både bra och dåliga saker.

när jag hade det som jobbigast i min sjukdom fanns du där för mig. du fanns där, bara...fanns. vid min sida.
jag beundrar dig, ser upp till dig och inspireras av dig. nu tänkte jag skriva att du är som systern jag aldrig fick?
men jag fick dig, JAG av alla i hela världen fick just DIG? jag kan inte fatta det. är jag ens värd dig?

när du hade det som jobbigast med dina problem och ja.. allt du har varit med om fram till idag så har jag
varje dag verkligen försökt och hoppats på att du vet att jag finns här vid din sida så som du gjorde för mig.
och jag tror du vet idag att allt vi gått igenom och klarat är av ren syskonkärlek. från mitt håll i allafall.
vi två är som sagan utan slut, förstår du? jag kan ligga vaken vissa nätter och bara tänka på hur glad jag
är att ha dig, släppa en tår över vilken fin tvillingsyster du är och tänka på allt du gjort för mig.
eller allt du fortfarande GÖR för att jag ska må bra. jag vet inte hur jag ska säga detta men att jag ännu
lever idag, det är din förtjänst. jag hade kunnat fortsätta hur långt som helst och det är det som skrämmer
mig. jag hade kunnat dö utan dig. förstår du hur tacksam jag är över att du tvingade mig berätta allt?
det var som du sa, jag var levande död ett tag. och det tänker jag ALDRIG utsätta mig familj för igen.
jag kunde ju aldrig förstå hur ni kunde må dåligt över det jag gjorde mot mig själv? men nu vet jag.
jag hade inte heller velat se min dotter/tvillingsyster/lillasyster svälta sig själv till döds.

så. TACK är ett ord som egentligen inte räcker för att visa hur tacksam jag är över att ha dig syster.
men en dag. ska jag gott göra dig syster, för allt du har gjort för mig. ännu är jag inte där, men vänta
bara. du ska få PETRA tillbaka, din syster, så som hon var förr. den du kunde skratta och ha kul med.
väntar du på MIG syster? jag skyndar mig.

Kommentarer
Postat av: elin

Åh herrejävlar min älskade älskade petra!! du lyckas alltid få tårar i ögonen på mig, av lycka! Det är inte du som ska tacka, det är jag! För att jag fick behålla världens finaste syster och bästa vän.. Jag kan säga en sak, och det är att jag tror aldrig jag har sett någon kämpa så för sitt liv som du har gjort nu sen den förbannade jävla sjukdom tog över det. Och jag är så sjukt stolt över att vara syster till en så stark person som du. Jag hade aldrig överlevt ett liv utan dig - för du är mitt liv, mitt hjärta, min själ, mitt allt!! Tack för att du är så bra syster. Jag längtar till den dagen då min glada och pigga petra kommer tillbaka, men den du är nu, den älskar jag också så tro inget annat, det är din sjukdom jag hatar! du är så jävla fin , åhhhh snyfte :') älskar dig för alltid <3

2010-11-16 @ 16:52:49
URL: http://elincarlstrand.devote.se
Postat av: Emelie

Åh. Vad fint du skriver. Kan tänka mig att Elin rodnar ända ned till tårna!



Sv: Världens bästa hejarklack, det är jag det!

Ååh, nu får du ju mig att rodna.. jag är lejon, inte söt, RAWR! Skrämmande much :]

För övrigt är du inte ett hopplöst fall. Snarare ett livfullt HOPP!

2010-11-16 @ 17:32:03
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: sandra

sv: hihih jaa så är de ju! men jag orkar inte vara possitiv just nu så då blir dagarna såhär:(

Jag försöker och försöker iaf:P

massa kramar till dig fina fina Petriiis!<33

2010-11-16 @ 18:35:27
URL: http://tunnare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0