Det är väll inte så lätt att veta heller!?

Kul att jag höll på att kissa ner mig när dörren ringer när jag låg på soffan och halvsov.
Mamma hade rymt hemifrån när jag somnat så jag fick studsa upp som en gummiboll & öppna.

Då stog där två apsnygga brandmän och frågade om dom fick testa vår brandvarnare.

      

jag: haha eh, javisst kom in..
brandman: Oj här luktar det gott!
jag: ehm ja mamma har bakat
brandman: Ahaa, är det hon som brukar laga mat här?
jag: ja, för det mesta?
brandman: Okej, men du, vad skulle du gjort om din mamma lämnade dig ensam när hon lagar mat och det börjar brinna i kastrullen?
jag: haha, öhm, stänga av plattan?
brandman: har ni inte lärt er det i skolan?
jag: näe.. eller jo för hundra år sen typ.
brandman: Du ska lägga på locket.
jag: ja men det visste jag ju, eheh 8-)..
brandman: om det börjar brinna i soffan då? vad gör du då?
jag: häller vatten på elden?
brandman: ja eller så tar du en handduk, filt eller en matta och slänger på.
brandman: vad gör du om det börjar brinna hos grannen och deras dörr är öppen då?
jag: då stänger jag väll dörren?
brandman: haha ja eller så låter du bli att öppna din dörr & går ut på balkongen
jag: jo ja men det visste jag ju..
brandman: bra. då var det allt för oss. *räcker fram en broshyr* läs den så du vet vad du ska göra om du börjar brinna.

Bra där Petra, BRAAAAADÄR..

Uff. inte kul att man ser ut som en nyvaken grisaknoe när det kommer snygga brandmän till mig.
 

När mamma kom hem och jag berättade så började hon asgarva åt mig? så nedrans elakt!
Sen var jag en snill dotter och visade att jag kunde laga mat utan att elda upp lägenheten så jag
gjorde stuvade makaroner och köttabullar till mig och mammsen, som vi har suttit och moffat i
oss framför teven till Solsidan. Någon som brukar se serien? jag älskar den, så jäkla rolig :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så himla fin,

Vad är ditt mål BMI? :)

2011-02-04 @ 15:40:30
Postat av: Maja

Haha, vilket lustigt litet besök du fick. Förstår att du blev helt paff, det hade jag också blivit. Och solsidan är ju underbart, fan vad jag älskar det programmet :D Mumsigt med köttisar och makaronisar :D Och du är snäppet bättre än mig, för jag vet bara hur amn kokar makaroner, inte hur man stuvar dem Inkompitenta Maja som inte kan någonting om matlagning Hur fan ska jag klara mig då jag flyttar? xd

Pusselipuss <3

2011-02-04 @ 16:59:27
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: emma

Haha men åh, vad typiskt xD det har jag aldrig råkat ut för dock, att det kommer snygga brandmän hem till en alltså.

Haha, solsidan, det är ju såå kul haha :D

kram på dig sötnos

2011-02-04 @ 19:20:18
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Hanna

hej där,

Man kan inte vara i topp jämnt. Om dom inte hade

väckt dig.

Så hade du säkert veta allt detta och svarat rätt på

alla deras frågor.

Om det nu finns rätt och fel i sådana fall.



PS. Grymt bra blogg. Du sprider energi och kämpar glöd att bli fri från denna helvetes sjukdom.

tror på dig,

Kramar

2011-02-04 @ 19:39:24
URL: http://thegirlslife.webblogg.se/
Postat av: camilla

Solsidan är ju fr bäst <3 hoppas du haft en grymt bra dag sötis?



Puss

2011-02-04 @ 19:56:21
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0