Jag varken orkar, vill, vågar & kan inte.

Jag tror jag drar täcket över huvudet, intar sömnis och sover lite nu.
Det känns som det bästa för tillfället? att få gömma mig från omvärlden lite.
Jag är ändå bara ivägen och kan inte göra någon i hela världen nöjd, hur jag än gör.

det är sant, jag får det bekräftat varje dag, vilket stor misslyckande hela jag är.
Det är sjukt vad en människa kan göra många fel på en å samma gång/dag.
Jag känner mig så speciell men samtidigt så ospeciellt, jag vill inte synas,
jag vill inte höras, jag vill inte göra saker värre än vad dom redan är.

Jag orkar inte
Jag vill inte
Jag vågar inte
Jag kan inte


Ändå är jag nyfiken på vad världen eller rättare sagt livet, har att erbjuda.
Är det ens något att längta efter? Jag ser nämligen ingen framtid alls som sagt.
Vart är jag om 10 år? 20? 50? Jag hoppas jag är lycklig, mer behöver jag inte.

grubblaN her self med 78 finnar, svullen läpp och två munsår..




Kommentarer
Postat av: Elin

Hej där tösabit.

Du har nog rätt, träffa någon jag inte behöver förklara mig inför. Någon som vet och som varit med mig och som jag varit med tillbaka.

Nästan all humor är rolig, om man vill att den ska vara det :P

Känn inte så, svara när du orkar och vill, vi väntar spänt på kommentarerna, då har vi något att sakna lite längre. :)



Det bästa för att göra det lite lättare är nog att låta tiden gå, inte ha så höga krav på att det ska hända nu. Det finns inga mirakeldagar som kan vända allt till rätta och så är allt perfekt sen. Det går inte, det är inte hållbart, ens om det fanns några sådana.

Jag fattar vad du menar. Du vill att både och ska klaffa. Att både och ska vara bra och kännas bra. Inte bara att en av sakerna funkar..?

Jag tröttnar inte!!!

Hur mår du idag?

kramar

2011-02-23 @ 10:29:43
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi har det svårt båda två, det märks. Jag känner exakt som du, som att man är i vägen och gör fel och är stor och klumpig och vet inte hur man ska bete sig.

Trasig ja. Lite lim kanske vore en idé att prova. För det känns som att hela jag går i tusen bitar just nu. Brukade läsa, men kan inte koncentrera mig, så försöker skriva av mig genom dikter. Förr skrev jag mycket dikter. Skrev jämt. Hade alltid så bråttomatt få ner en mening, just den där perfekta meningen som hela dikten ska kretsa kring. Det där ögonblicket när man egentligen inte tänker på att komma på en rad utan att det dyker upp ändå. det är en stor anledning till att jag skriver alls. Nog om det.

Ska faktiskt träffa en vän, vi har känt varandra några år, men jag kännermig så stor och i vägen så skjutit upp att träffa henne.

Jo tålamod är fiskarens bästa vän, och kanske den är din också. Det vore ju bra i alla fall. Men tiden kan rädda dig, samtidigt som den kommer göra ont också. Men det har du ju klarat förut så det fixar du igen.



Vad ska du hitta på idag?

kramar

2011-02-23 @ 11:39:22
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Du är fin och fantastisk!

2011-02-23 @ 13:17:32
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: emma

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. Det tjänar inget till att tänka på framtiden. Känner mig som världens hycklare för det gör jag KONSTANT, men man måste försöka sluta upp med det. Du kommer säkerligen vara lycklig, men du blir inte lycklig av att fundera så mycket på framtiden, det blir åtminstone inte jag. Det finns dock så mycket mer att leva för, Petra. Lova mig att aldrig ge upp vad gäller det. Det finns lycka att hämta, jag är säker på det. Det måste det finnas.

<3

2011-02-23 @ 20:25:38
URL: http://toutlemonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0