Det kanske bara är så? who knows

Det kanske är så att mitt fina hjärta kommer till mig snart
Det kanske är så att hon får mig att må bra (utan tvekan, JA)
Det kanske är så att jag orkar vara social ikväll trots denna dagen
Det kanske är så att jag sitter här med ett litet leende på läpparna
när jag vet att jag är omgiven av så fina människor hela tiden.
Det kanske inte är så äckligt med ost på tacosen som jag alltid inbillat mig
Det kanske är så att jag känner mig fetast, fulast och äckligast ikväll
Det kanske är så att verkligheten säger annat
Det kanske är så att jag inte lyssnar på andra i nuläget när dom påstår
att jag inte är så stor och äcklig som jag tycker.

MEN. jag tar till mig det. det lovar jag, även om jag inte tycker så själv
justnu så kan jag inte förbjuda vad andra tycker och tänker om mig.  

att utesluta det andra säger är lite som att utesluta en viss mat -
med räddslan av vad man egentligen tycker. Gillar/Ogillar jag det?

Förlåt för extremt tråkiga inlägg och lamerier på kommentars fronten.
jag är inte i en liten, liten(stor) svacka just nu. men vänta bara, Petris kommer tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Maja

Du är bäst finaste Petris, och ost på Tacos är ju gotteligott :D

Puss<3

2011-01-14 @ 20:51:44
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: johanna

Du är värd så mycket mer. De viktigaste för mig är att alla ni underbara människor mår bra.. <3

2011-01-14 @ 21:57:25
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: emma

Känner igen det där med svackor, men det är ju då man behöver som mest försöka fokusera på det positiva, vilket du verkar göra ändå. Jag försöker tänka så när jag mår som sämst, och ångesten går alltid över, det försöker jag intala mig själv i alla fall. Även om det är mörkt så kommer alltid ljuset igen :)

Kämpa på :)

kram

2011-01-15 @ 10:54:09
URL: http://toutlemonde.devote.se
Postat av: Elin

Så länge det bara är kanske är det bra om du provar! Då får du ju veta om det var värt att kämpa för det, tyckte du inte om det har du lärt dignågot nytt om dig själv (som med osten på tacos). Tycker du det var bättre med det du provade med så har du ju kommit på helt nya saker du kan kämpa med. Och orkar du nte prova nu, så har du något framför dig att ta tag i.

Kanske bättre och vara sjukskriven för länge än för kort, för kort så kan du falla flera steg bakåt? Går utefter mina erfarenheter. Blev utskriven för fort och gick direkt tillbaka till skolan. Tog bara några veckor så vad jag tillvaka på akuten, vidare till intensiven - vidare till piva - sedan mava - låst psykavdelning. Så som sagt, var iaf hemma ett tag till. Om det känns att du vill plugga (det svåraste för dig är väl att vara i skolan, om jag fattat det rätt?) så kan du ju läsa deltid någon kurs hemifrån? Som du tycker verkar kul, så att det blir lite peppande att komma tillbaka till skolan senare.

Vi, eller ja, för att vara mer exakt så gjorde jag det, flyttade det till idag. Det blev för tungt med det igår. Så nu får jag kämpa en hel dag till med att försöka få äta det därjädra brödet.

Han är inte nöjd med att jag ska försöka klara utmaningarna, friskhet-os du vet.

Njae händelserik vet jag inte. Mest försökte jag komma igång för plugg men kom aldrig så långt så har massa att göra idag istället.

hur ser din dag ut?

kramar

2011-01-15 @ 11:23:35
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0