tom, rädd, exposed?

läskigt att jag läser Emlis blogg &hennes inlägg om att hon känner sig rädd..
och här sitter jag med samma känslor. är det ödet eller säg vad?

jag är tom
jag är rädd
jag är fet
jag är ful
jag är kostig
jag är dålig

idag. just nu.

visst, det kanske inte stämmer men mina känslor är bestämda, dom säger det.
om jag ska lyssna på det eller inte är ju frågan, eftersom jag ser verkligheten från
en annan sida än alla andra. jag är trött på att känna mig som en valross & jag är
trött på att känna mig som en misslyckad idiot varje gång jag utmanat och faktiskt
ätit bra.


PETRIS?


...

åkej.. för att komma med något positivt i detta hej-tyck-synd-om-mig-inlägg,
så ska jag gå upp nu, äta frukost, smälta den & sen sticka och träna!


Kommentarer
Postat av: ch

sådär kan jag också känna ibland! får som infall, rätt mystiskt men ack så jobbigt! tänk såhär! det gör ingenting, din kropp behövde det och du behövde en nedåt gång i livet bara för att kunna ta dig upp och bli ännu starkare! för visst är det en utmaning och visst kan du bekämpa den :) du duger precis som du är!

2011-01-09 @ 10:18:46
URL: http://attvarjedagutmanas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hur fin är inte du? Du säger så kloka saker, det är precis så. En odefinierbar rädsla. Det är inte tryggt längre. Det är läskigt. Livet är läskigt (för vi har aldrig levt det fullt ut.. Hur gör man?)



Det känns bra att någon känner samma sak, det är synd att det ska vara "skit" som känns, då..



Och jag kan förstå dig, du känner dig inte värdig, fysiskt.. Och NEJ, vi VET att det inte är verklighet, men det är ju verklighet för dig. För dig är det sanning. Och det är tufft, det är ingenting man bara kan rycka på axlarna åt och förbi. Det viktigaste är att vara stark. Fortsätta kämpa, äta, utmana. För jag har märkt att ju mer man pressar sig själv, desto mer försvinner alla osäkerheter. Man BLIR säkrare i sig själv, trots att det är läskigt och svårt. Och visst, man är rädd då och då (speciellt nu). Men det är ingenting mot att leva i den egna sanningen, bubblan som visar osanna hemskheter som stateras vara "endast vår" verklighet.



Kram, sötis.

2011-01-09 @ 10:41:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Tove

älskade, älskade, älskade bästis..

var inte rädd, vad är du rädd för? att bli för bra, för bäst, för stark, för snygg?



du mår inte bra nu, men du. Vi fixar det här, vi kämpar för att du ska må bättre, bättre och bättre.

du kommer snart stå där, så jävla underbart perfekt, lycklig och självsäker.



http://barapetriis.blogg.se/2010/december/god-jul.html#trackback



- jag tror inte jag kan beskriva med ORD hur vacker jag tycker du är där, jag skulle bara vilja äta upp hela dig. Snälla,ser du inte hur jävla snygg du var? Hur FAN kunde du få för dig att gå ner i vikt.. se vad du har gjort! Det finns inget kvar av dig!!



Säg aldrig att du är ful, än mindre fet. För det är världens lögn. Tom och rädd kanske du är, men det fixar sig, right? :)



Och ja, du är lite konstig, men du vet, det gör inget!! .. hehe, nejmen. Vad fan är inte jag då? Wtt litet weirdo får man väl lov att vara?? bert



Du är amazing, fokusera på rätt saker nu stumpis, jag finns med dig 24/7! PUSSS!!

2011-01-09 @ 10:45:49
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: johanna

Vi är värda så mycket mer..

2011-01-09 @ 11:24:43
URL: http://attends.blogg.se/
Postat av: Elin

Önskar det fanns något jag kunde göra, men jag vet att vad jag än säger så säger äs det högre än vad jag gör.

Men kämpa, det finns bättre som är värt att arbeta för. Ett lvi där du inte känner dig som en valross och där du inte känner dig konstig och fel.

kramar

2011-01-09 @ 11:29:54
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

En kväll utan ÄS, som jag minns det, är en kväll med människor jag tycker om, som jag kan dricka vin och äta vindruvor med och inte spy upp det eller behöva äta tabletter.

Hur ser din drömkväll ut?



Jo det blir pasta på tisdag har jag bestämt! På ett sätt dumt för få kanske jag hinner kompensera. Men pasta blir det i alla fall.

Vad har du planer framöver?

kramar

2011-01-09 @ 11:35:58
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Maja

Gumman, du är motsatsen till en valross, det vet du!

Du är så himla fin och fylld av energi, gasch I löv u!

Du är så x-tremt duktig och så jävla vacker och värdefull, glöm aldrig det1

Puss<3

2011-01-09 @ 14:00:21
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tillåter inga negativa tankar här, du är fin och du klarar allt om du bara vill! <3

2011-01-09 @ 16:08:34
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: deniiise :)

Always look on the bright side of life....



Tuddelu mitt hjärta!

Nu är det såhär att du vet exakt lika väl som mig att det där inte stämmer någonstans. Jag ska säga dig en sak att den Petra jag känner det är den finaste tjejen någonsin. Jag inser mer och varje dag hur underbar du är och numera är det jäkligt svårt att komma nära mig just för jag jämför alla med dig. Och en sa ska jag säga dig att leva upp till din standard är INTE enkelt!



Jag skulle älska dig hur den än såg ut, om du vägde 40 kg eller om du vägde 100 kg men vet du hur glad jag är att din kropp faktiskt är där den ska vara? Hur stolt jag är över att du har fixat detta? Vilken jäkla förebild du är för mig? Hur avundsjuk jag är på dig som lyckats komma upp till normaltvikt, lixom slippa ND en dröm som blir sann typ?



Nu tycker jag alla din falska fettotankar som den falska petran tänker kan försvinna för jag vill ha tillbaka min söta, livfulla, alldeles perfekta petra!



Skin skin som den sol du är låt hela världen se ditt vackra leénde

Lys lys som den stjärna du är

Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.....



Chilleviippen!



<3

2011-01-09 @ 17:26:24
URL: http://flikkand.blogg.se/
Postat av: Elin

Funderar på samma sak. Vilken dag blir det bäst med pasta? Vilken dag är det troligast att jag klarar det? Förmodligen onsdag :P Så hemskt att man kan kategorisera sina bra och dåliga dagar lite redan innan dom är här. Men det är väl så vi har det? :P

Hur ser din vecka ut?

kramar

2011-01-09 @ 17:37:11
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0