Åh jössesamalia.. hur fina är ni inte mot mig?!♥



Jag har fått världens gulligaste sms, kommentarer, kramar & en massa kärlek från er.
tack, Tack, TAck, TACk, TACK, TAAAAAAAAACK! det var precis vad som behövdes igår..
lite uppmuntran om att det bara kan bli bättre nu, efter en såndär värdelös dag.

Ni undrar kanske varför jag var så in-i-helvetets-super-inte-vilja-leva-mer igår?
Jag var på samtal, vägning, samtaaaaaaaaaaaaal som tog över en timme för att lugna
en ganska hysterisk Petra eftersom vågen visade uppåt återigen.


"don´t step on it....it makes you cry."

Och.. det värsta är nog inte att den pekar uppåt (eller jo självklart är det DET som satte sina spår)
utan att veta att jag är normalviktig, att jag inte behöver gå upp mer och sen gör det ändå..?

..det, gör mig hysterisk, arg, besviken och ledsen på mig själv. WHYWHYWHY?
jag vet att jag har ätit mer än jag brukar dessa två veckorna, jag har ätit mer godis än jag brukar. 
..och det blir bara som ett bevis på posten att jag inte kan äta godis m.m utan att skjuta upp i vikt.
jag menar det var typ två tre dagar som jag åt onyttigt. visst trodde jag att kanske hade
kompenserat bort det, men nej. bevis efter bevis och det gör att mina äckelkänslor växer enormt.
men egentligen.. vad hade jag att räkna med? (och NEJ det var ingen liten viktökning.)



Jag kan egentligen bara glädja er med att ingen är större än mig, mer positivt kan jag inte komma med just nu. 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Gumman.. Jag vet inte vad jag ska säga, förutom att du är en underbar tjej, och som sagt - vars värde inte baseras på din vikt. Det är ingen som tröstar oss med viktfobi, det förstår jag, men jag.. Jag önskar du kunde se det ändå.



Gör allt du kan för att må bra, skratta, umgås och träna, LEV. Men begränsa dig för guds skull inte - det är det värsta du kan göra. För du är så värd mycket mer än kompensationer och gränser.

STÖRSTA KRAMARNA.

2011-01-22 @ 13:05:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: sara

men gumman, är det inte så man ska leva? äta, vara nöjd och leva livet? strunta i om vikten pendlar, till sist kommer den hitta var den vill leva. du är för bra för att vara sjuk. kram<3

2011-01-22 @ 15:18:15
URL: http://sarasteinhooltz.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vad är då ett normalt bmi enligt dig, hade du ett bmi på 18? de är inte normalt.. 18,5 är de minsta normala.

& jag tycker du ser jätte smal ut, och helt underbart fin! :D

2011-01-22 @ 15:43:07
Postat av: Amandah

JAG VET HUR DET KÄNNS. Tro mig. Det svider så jävla hårt att läsa andras bloggar, där det står om hur de seegar sig upp i vikt och måste äta så himla mycket utöver, medan man själv knappt kan titta på en chokladkaka utan att öka ett kilo.

MEN jag vet också lite andra saker. Normalvikt för den ena är inte normalvikt för den andra. Vätskeskillnader kan påverka upp till 2-3 kg på vågen, utan att man har ökat ett gram i fettvikt. Vissa perioder äter man mer, andra mindre. Ofta om man få nya matvanor, tar det ett tag för kroppen att vänja sig - när den har förstått mönstret så stabiliserar den sig oftast igen. Du kanske inte vet vad din syster väger? Men du är ju knappast större än henne och tycker du att hon är fet? Jag vet åtminstone att jag inte ens ser någon skillnad på dig av vad bilderna avslöjar och jag vet att den Petra som har skrivit på sistone faktiskt ofta har varit ganska glad. Framför allt har du haft mer energi än tidigare - inte sant?

VÄRLDENS kram till dig, Petra. Du är inte ensam, men du är grym och du är fin. Och du är inte det minsta tjock, oavsett om du har bmi 19 eller 22 just nu, sånt ser man nämligen inte eftersom alla kroppar är olika!! Punkt<3

2011-01-22 @ 16:54:10
URL: http://trekopparchoklad.blogg.se/
Postat av: emma

Åh, fina finare finaste du.

du är långtifrån ensam om att hata den där vågen. Tänk att metallapparat + några siffror kan kännas som pistolskott och knivhugg? WÖÖÖH. sparkar sönder några vågar

Finns väl kanske inte direkt något jag kan säga, som tröst. för det är supersvårt att tro på när man mår sådär hemskt..

Men jag säger det ändå.

1. Petra, du är skitsnygg. Jag menar det. till 100 %, SKITSNYGG. och jag kan svära på, att jag inte tror en enda i världen lägger märke till om vågen visat 1 eller 2 eller 3 kg uppåt.

2. Vikten är ju myyycket sällan sådär jättestabil för någon. (inte för friska människor heller!) Någon vecka kan den visa 1 kg uppåt. Nästa 2 hg ner. Osv.

WAHH känns som att jag låter som värsta behandlaren nu och det menar jag ju inte.

Men det är fruktansvärt att höra att du är så ledsen, för du förtjänar all lycka i världen Petris, du har gått igenom så mycket och är så fin!!



Jag HOPPAS att det snart känns bättre finis. tänker på dig och skickar en miljon tröstkramar!<3



PUSSSSSSSSSSSSSSSS<33

2011-01-22 @ 21:23:04
URL: http://demilune.blogg.se/
Postat av: Tove

älskade älskade älskade älskade vän.

jag förstår, jag förståår.. men du hjärtat, det är inte sant, du är ju asmager, men nu skiter vi i det, du är världens vbästa petris och nåt kilo hit eller dit skiter vi i, hellregud, alla har väl sina perioder i livet då man pendlar, sen är jag ganska säker på att din kropp behöver gå upp, precis som du sa till mig.. du ser inte frisk ut, du behöver upp i vikt, även då det finns några idiotiska gränser.



ska vi höras idag, telefonis? <3 :*

2011-01-23 @ 09:59:00
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag vet hur du känner dig, och det var precis det som fick mig att backa tillbaka efter att ha varit allra djupast nere i skiten. Jag sjönk aldrig tillbaka så lågt, men jag vet ju att jag absolut aldrig vill falla tillbaka.



Jag har ju fortfarande lite lite kvar till bmi 20, och jag undrar verkigen hur jag ska äta för att kunna hålla vikten senare.

Vad än anoreximonstret säger till dig ska jag säga att det inte syns att du har gått upp ett endaste gram! Vem vet, det kanske bara är mensen som är påväg? Då går ju alla upp i vikt.



Du klarar det här Petra, du orkar vara stark!

Puss<3

2011-01-23 @ 12:10:58
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0