Jag är okej, jag är okej, jag är okej.

...Försöker printa in dessa orden i mitt huvud. Jag är okej.

Att tacka när man får fina komplimangar är något som jag tycker är jäkligt jobbigt. Det tror jag inte att jag är ensam om heller. Men varför kan man inte bara säga "Tack" istället för att börja vända och vrida på sig, bli generad och undra VARFÖR den som sa det tyckte det? Måste man ha trettio sidors lång förklaring på allt folk tycker och tänker om en? Varför dem tycker så och vad som fick dom att säga det? Varför inte stanna i nuet, ta emot det fina och bara vara där. Om någon säger att man är bra på något så har jag alltid kommit med förklaringen att: ja. fine. jag kanske är bra MEN jag kan alltid bli BÄTTRE.

När är man bra? när är man bättre? när är man bäst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0